Thursday, January 18, 2007

Bloggdag.

I dag er det fredag, eller bloggdag for oss i mediafaget. Denne uken har Mote & Velvære redaksjonen vært spredd for all vinger for å jobbe på egen hånd med de 2 artiklene vi skal ha klare til neste uke. Jeg er ferdig med mine 2 artikler, og i dag satte jeg Foto redaksjonen på et oppdrag for å ta noen bilder til den ene artikkelen min. egentlig skulle jeg på Spa på Grand Quality Hotell senere i dag, men jeg er tydeligvis ikke den eneste som hadde trengt en real massasje nå, så damen som masserer var full booka dessverre. Jeg håper at jeg får en time der i løpet av neste uke, så jeg kan skrive om ”Min dag på spa” innen deadline.

Mari, som er redaksjonssjefen i redaksjonen jeg er med i, sitter og skriver om mote nå. Hun skulle skrive litt generelt om hva mote egentlig er. Men hva er mote? Det fikk meg til å tenke. For meg er mote noe som populært akkurat NÅ, enten det handler om sko, klær, biler, treningsmetoder eller mat. Mote er derfor for meg et veldig vidt begrep, men for å gjøre det enkelt hadde jeg forklart det med det jeg skrev ovenfor; Mote er noe som er populært. Det jeg ser på som mote er mest sannsynlig noe annet enn det andre elever i klassen ser på som mote, og hva Mari ser på som mote. Og hvem bestemmer egentlig hva som skal være mote? Den mest populære gutten på skolen? Designerne i Paris? Kjendisene? Butikkene? Noen er jo mer interessert i mote enn andre, og det avhenger av hvem du er, hvor du bor, hvem vennene dine er osv. Til og med her i Kongsberg kan man finne litt mote blant folket, selv om den kommer til senere hit enn til resten av verden vel og merke. Hva mote er blir vanskelig for meg å definere, så jeg stopper ved dette og lar Mari ta over…

No comments: